Skip to main content
Skip table of contents

 Uuden ostolaskun luominen skannaamalla

Huom. Laskun skaannaaminen vaatii erillisen skannausohjelman, tarvittaessa ota yhteyttä myynti@netbaron.fi.

1. Laskun skannaaminen
                               

1. Laskut skannataan napsauttamalla Scan all  -painiketta, jolloin skannataan kaikki skannerissa olevat sivut.

    Kaksipuolisista laskuista tulee muistaa skannata molemmat puolet.

Kuva 1. Skannauksen aloitusnäkymä

 

2. Jos skannatussa aineistossa on useita laskuja, jaetaan ne omiin dokumentteihinsa:

  • uusi dokumentti luodaan napsauttamalla New document - painiketta

  • laskut siirretään omaan dokumenttiinsa hiirellä vetämällä

     Laskut tulevat siis samaan Batchiin, mutta kukin omaan dokumenttiinsa.

Kuva 2. Dokumentteihin jaetut laskut

 

2. Laskun indeksoiminen

 

Laskun indeksoiminen aloitetaan napsauttamalla ylävalikon Indexing -painiketta. Indeksoinnilla järjestelmään syötetään laskusta tarvittavat tiedot.

Organisaation määrittäminen on pakollista ja se valitaan pudotusvalikosta.

Kuva 3. Laskujen indeksointinäkymä

 

Mikäli laskussa on viivakoodi, järjestelmä lukee muut tarvittavat tiedot suoraan viivakoodista. Mikäli viivakoodia ei ole, voidaan

organisaation lisäksi valita toimittaja pudotusvalikosta ja syöttää laskun summa sekä eräpäivä (nämä eivät ole pakollisia tietoja).

Tiedot voi tarkistaa vieressä näkyvältä skannatulta laskulta.

Laskusta toiseen päästään siirtymään Indexing -ikkunan yläpuolella olevilla sinisillä nuolinäppäimillä.
 

 

3. Laskun julkaiseminen

 

Luotu Batch julkaistaan napsauttamalla Export batch -painiketta. Ohjelma kysyy varmistuksen, johon vastataan Yes.

 

Julkaistu Batch siirtyy ennalta määriteltyyn kansioon, josta järjestelmä siirtää ne automaattisesti indoksoinnissa valittuun organisaatioon.

Mikäli Batchejä on useampia, valitaan ne aktiiviseksi yksi kerrallaan ja julkaistaan yksitellen.

 

4. Laskun käsittely Netbaronissa

 

Laskut ovat siirron jälkeen asiakkaan ostoreskontrassa Kesken-tilassa olevina ostolaskuina. Ne voidaan hakea Tila-pudotusvalikosta valitsemalla tilaksi Kesken –  Skannattu.

Järjestelmä on automaattisesti siirtänyt kustakin laskusta skannatun version PDF-tiedostona laskun liitteeksi.

Ostolaskujen jatkokäsittely tehdään samaan tapaan kuin muidenkin ostolaskujen käsittely.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.