NetBaron Instructions

FAQ - Henkilörekisteri

Mitä tapahtuu poistettujen tai ei-aktiivisten käyttäjien tilauksille ja provisiolistoille?

Ei-aktiivisiksi merkittyjen tai poistettujen käyttäjien tilauksista ja provisiolistoista ei häviä mitään tietoa. Kaikki tiedot säilyvät järjestelmässä ennallaan.

Mitä tapahtuu, jos otan käyttäjältä pois valinnan kohdasta ”käyttäjä aktiivinen”?

Valinnan pois ottaminen tarkoittaa, että käyttäjä ei missään tilanteessa pääse käyttämään järjestelmää, mutta käyttäjätunnuksen tiedot säilyvät rekisterissä.

Miten saa ostolaskujen lähetysoikeuden muutettua henkilölle, jolla on ”käyttäjä” oikeudet?

Muuttamalla eli korottamalla käyttäjäoikeuksia saat lähetysoikeuden toimimaan ko. henkilölle: Rekisterit -> Henkilöstö → halutun henkilön Oikeudet-välilehti.

Miten estän käyttäjän pääsyn NetBaroniin?

Kun käyttäjän ei enää haluta pääsevän järjestelmään, suositeltavin tapa on merkitä käyttäjätili ei-aktiiviseksi. Näin tunnuksella ei voi enää kirjautua järjestelmään, mutta kaikki käyttäjään liittyvät historiatiedot säilyvät.

Käyttäjätiliä ei suositella poistettavaksi kokonaan, jotta kaikki tapahtuma- ja historiatiedot pysyvät tallessa.

Tuleeko uusi sovellus automaattisesti kaikkien käyttöön, kun se lisätään organisaatiolle?

Ei. Kun organisaatiolle lisätään uusi sovellus, sitä ei oteta automaattisesti käyttöön kaikille käyttäjille. Sovellusoikeus on lisättävä erikseen käyttäjille ylläpitäjän toimesta.

Yksittäisen käyttäjän sovellusoikeuksia voidaan lisätä tai poistaa kohdassa Rekisterit > Henkilöstö > henkilön Oikeudet-välilehti.

💡 Jos käyttöoikeuksia halutaan hallita keskitetysti, kannattaa hyödyntää käyttöoikeusprofiileja. Profiiliin tehdyt muutokset päivittyvät automaattisesti kaikille profiiliin kuuluville käyttäjille. Profiileja hallitaan kohdassa Asetukset > Profiilit.