FAQ - Henkilörekisteri
Mitä tapahtuu poistettujen tai ei-aktiivisten käyttäjien tilauksille ja provisiolistoille? |
Ei-aktiivisiksi merkittyjen tai poistettujen käyttäjien tilauksista ja provisiolistoista ei häviä mitään tietoa. Kaikki tiedot säilyvät järjestelmässä ennallaan. |
Mitä tapahtuu, jos otan käyttäjältä pois valinnan kohdasta ”käyttäjä aktiivinen”? |
Valinnan pois ottaminen tarkoittaa, että käyttäjä ei missään tilanteessa pääse käyttämään järjestelmää, mutta käyttäjätunnuksen tiedot säilyvät rekisterissä. |
Miten saa ostolaskujen lähetysoikeuden muutettua henkilölle, jolla on ”käyttäjä” oikeudet? |
Muuttamalla eli korottamalla käyttäjäoikeuksia saat lähetysoikeuden toimimaan ko. henkilölle. Asetukset/Ylläpito/Henkilöstö -> Oikeudet välilehti). |
Miten estän tehokkaimmin ei-toivotun henkilön pääsyn sovellukseen omilla tunnuksillaan? |
Kun käyttäjän ei enää haluta pääsevän järjestelmään, helpoin ja tarkoituksenmukaisin tapa on estää koko tunnuksen käyttö. Tämä onnistuu asettamalla käyttäjätili ei-aktiiviseksi. |
Tuleeko uusi sovellus automaattisesti kaikkien käyttöön, kun se lisätään organisaatiolle? |
Ei. Kun organisaatiolle lisätään uusi sovellus, se ei tule automaattisesti kaikkien käyttäjien käyttöön. Sovellus täytyy lisätä erikseen jokaiselle käyttäjälle ylläpitäjän toimesta. Sama pätee tilanteisiin, joissa yksittäiselle käyttäjälle halutaan lisätä tai poistaa sovellusoikeuksia. Tämä onnistuu polussa: Rekisterit > Henkilöstö > Oikeudet-välilehti. Jos halutaan hallita käyttöoikeuksia keskitetysti ja tehokkaasti, kannattaa hyödyntää käyttöoikeusprofiileja. Profiiliin lisätyt tai siitä poistetut oikeudet päivittyvät automaattisesti kaikille käyttäjille, jotka kuuluvat kyseiseen profiiliin. Profiileja hallitaan kohdassa: Asetukset > Ylläpito > Profiilit. |