Mitä tapahtuu poistettujen tai ei-aktiivisten käyttäjien tilauksille ja provisiolistoille?
|
|
Ei-aktiivisiksi merkittyjen tai poistettujen käyttäjien tilauksista ja provisiolistoista ei häviä mitään tietoa. Kaikki tiedot säilyvät järjestelmässä ennallaan. |
Mitä tapahtuu, jos otan käyttäjältä pois valinnan kohdasta ”käyttäjä aktiivinen”?
|
|
Valinnan pois ottaminen tarkoittaa, että käyttäjä ei missään tilanteessa pääse käyttämään järjestelmää, mutta käyttäjätunnuksen tiedot säilyvät rekisterissä. |
Miten saa ostolaskujen lähetysoikeuden muutettua henkilölle, jolla on ”käyttäjä” oikeudet?
|
|
Muuttamalla eli korottamalla käyttäjäoikeuksia saat lähetysoikeuden toimimaan ko. henkilölle: Rekisterit -> Henkilöstö → halutun henkilön Oikeudet-välilehti. |
Miten estän käyttäjän pääsyn NetBaroniin?
|
|
Kun käyttäjän ei enää haluta pääsevän järjestelmään, suositeltavin tapa on merkitä käyttäjätili ei-aktiiviseksi. Näin tunnuksella ei voi enää kirjautua järjestelmään, mutta kaikki käyttäjään liittyvät historiatiedot säilyvät. Käyttäjätiliä ei suositella poistettavaksi kokonaan, jotta kaikki tapahtuma- ja historiatiedot pysyvät tallessa. |
Tuleeko uusi sovellus automaattisesti kaikkien käyttöön, kun se lisätään organisaatiolle?
|
|
Ei. Kun organisaatiolle lisätään uusi sovellus, sitä ei oteta automaattisesti käyttöön kaikille käyttäjille. Sovellusoikeus on lisättävä erikseen käyttäjille ylläpitäjän toimesta. Yksittäisen käyttäjän sovellusoikeuksia voidaan lisätä tai poistaa kohdassa Rekisterit > Henkilöstö > henkilön Oikeudet-välilehti. 💡 Jos käyttöoikeuksia halutaan hallita keskitetysti, kannattaa hyödyntää käyttöoikeusprofiileja. Profiiliin tehdyt muutokset päivittyvät automaattisesti kaikille profiiliin kuuluville käyttäjille. Profiileja hallitaan kohdassa Asetukset > Profiilit. |