Vahva tunnistautuminen SMS-salasanalla
Vahva tunnistautuminen vaaditaan, kun käyttäjällä on oikeudet johonkin seuraavista rahasovelluksista: Maksuaineisto, Tiliote, Viitemaksut, Saldo ja Tapahtumaote.
Jos käyttäjän tiedoista puuttuu matkapuhelinnumero tai kertakäyttösalasana ei ole vielä käytössä, järjestelmä avaa Vahva tunnistautuminen -ikkunan sisäänkirjautumisen yhteydessä.
Lue myös ohje Aikapohjaisella kertakäyttösalasanalla tunnistautuminen, koska se on SMS-salasanaa nopeampi ja kuluton vaihtoehto.

Näin otat vahvan tunnistautumisen käyttöön
Syötä oma matkapuhelinnumero Vahva tunnistautuminen -ikkunaan.
Klikkaa Tekstiviestin lähetys.
Saat puhelimeesi SMS-salasanan.
Palaa kirjautumisikkunaan ja klikkaa Omat tiedot.
Syötä saamasi SMS-salasana SMS-salasana -kenttään.
Klikkaa Sisään.
Onnistuneen tunnistautumisen jälkeen Omat tiedot -painike muuttuu vihreäksi ja puhelinnumero tallentuu automaattisesti käyttäjätietoihin.

Jos haluat jatkaa ilman vahvaa tunnistautumista
Voit kirjautua sisään ilman vahvaa tunnistautumista valitsemalla Siirry xxx-sovelluksiin (xxx = palvelimen nimi).
Huomioi kuitenkin, että rahasovellukset eivät ole käytettävissä, ennen kuin vahva tunnistautuminen on otettu käyttöön aikapohjaisella kertakäyttösalasanalla tai lisäämällä matkapuhelinnumero omiin.
Jos yrität avata rahasovelluksia ilman vahvaa tunnistautumista
Jos siirryt esimerkiksi kohtaan Talous > Pankki > Tiliotteet ilman vahvaa tunnistautumista, järjestelmä ilmoittaa, että matkapuhelinnumero puuttuu.

Voit korjata tilanteen näin:
Avaa Omat tiedot.
Lisää matkapuhelinnumerosi ja tallenna.
Siirry uudelleen rahasovellukseen.
SMS-salasana lähetetään automaattisesti puhelimeesi.
Syötä salasana ja jatka sovellukseen.

Huom! Vahva tunnistautuminen ei korvaa Maksun varmistamisen PIN-koodia. Vaikka SMS-pohjainen vahva tunnistautuminen on käytössä, maksuaineiston lähetyksen yhteydessä vaaditaan edelleen PIN-koodilla tehtävä vahvistus.