Vahva tunnistautuminen SMS-salasanalla
Sisäänkirjautumisen yhteydessä tarkistetaan, onko käyttäjällä oikeudet johonkin rahasovelluksista: Maksuaineisto, Tiliote, Viitemaksut tai Saldo ja Tapahtumaote.
Jos käyttäjälle on myönnetty oikeudet näihin sovelluksiin, mutta hänen tiedoistaan puuttuu matkapuhelinnumero tai kertakäyttösalasana ei ole vielä käytössä, näytetään Vahva tunnistautuminen -ikkuna.
Tässä ikkunassa voi ottaa vahvan tunnistautumisen käyttöön syöttämällä matkapuhelinnumeron ja klikkaamalla Tekstiviestin lähetys.
Jos haluat jatkaa ilman vahvaa tunnistautumista, klikkaa Siirry xxx-sovelluksiin (missä xxx on palvelimen nimi, jolle olet kirjautumassa).
Huomioithan kuitenkin, että rahasovellusten käyttö vaatii joko matkapuhelinnumeron lisäämisen omiin tietoihin tai aikapohjaisen kertakäyttösalasanan käyttöönoton.
Voit päivittää tietosi klikkaamalla Omat tiedot -painiketta.

Tämän jälkeen ikkunaan tulee SMS-salasana kenttä, johon voidaan syöttää SMS-salasana.

Salasanan syöttämisen jälkeen klikkaa Sisään-painiketta. Tämän jälkeen järjestelmä kirjaa käyttäjän sisään sovelluksiin.
Kun vahva tunnistautuminen on onnistuneesti suoritettu, Omat tiedot -painike näkyy vihreänä ja matkapuhelinnumero tallentuu automaattisesti käyttäjän tietoihin.
Jos vahvaa tunnistautumista ei ole tehty ja yritetään siirtyä esimerkiksi kohtaan Talous > Pankki > Tiliotteet, järjestelmä ilmoittaa, että matkapuhelinnumero puuttuu.

Omissa tiedoissa voi tallentaa matkapuhelinnumeron. Kun tämän jälkeen siirtyy uudelleen sovellukseen, vahva tunnistautuminen on käytössä ja SMS-salasana lähetetään automaattisesti puhelimeen.

Huom! Vahva tunnistautuminen ei korvaa Maksun varmistamisen PIN-koodia. Vaikka SMS-pohjainen vahva tunnistautuminen on käytössä, maksuaineiston lähetyksen yhteydessä vaaditaan edelleen PIN-koodilla tehtävä vahvistus.