Tilikauden lukitseminen
Lukituksen voi tehdä kirjanpidon Etsi-näkymässä valitsemalla Tilikausi-valikko > Lukitse.
Tilikausi suositellaan lukittavaksi vasta kun tilinpäätös on tehty ja tilintarkastus on suoritettu hyväksytysti.
Ennen kuin tilikauden voi lukita, tulee kaikki kyseisen tilikauden kaudet olla lukittuina.
Lukittuun tilikauteen ei voida enää tehdä muutoksia. Lukittu tilikausi voidaan avata ainoastaan Netbaronin tuen toimestaja mikäli lukittu tilikausi vaatii avaamista tulee organisaation ylläpitäjän ottaa yhteyttä tukeen Palaute-järjestelmänkautta, napsauttamalla Yhteydenotto-painiketta
Tilikauden lukituksessa on päivämäärätarkistus: päivämäärät eivät voi olla tulevaisuudessa.
Mikäli yritetään lukita tulevaisuudessa olevaa kautta, järjestelmä ilmoittaan siitä.
Lukituksen voi tehdä kirjanpidon Etsi-näkymässä valitsemalla Tilikausi-valikko > Lukitse.
Sovellus pyytää varmistuksena tilikauden lukituksen kuvausta.
Esim. Tilikausi 2024 päätetty.
Napsautetaan Kyllä-painiketta, jotta lukitus hyväksytään lukitus.

Lukittuun tilikauteen ei voida enää tehdä muutoksia.
Tilikauden voi purkaa ainoastaan järjestelmänvalvoja.
Mikäli tilikausi pitää purkaa, ottakaa yhteyttä tukeen tikettijärjestelmän kautta napsauttamalla Yhteydenotto-painiketta .
Uusien tositteiden kirjaaminen lukitulle tilikaudelle ei onnistu.
Tällöin sovellus ilmoittaa tilikauden lukitsemisesta.
Esim. Kirjanpito: 2024 Tilikausi lukittu.