Skip to main content
Skip table of contents

Web Services -pankkiyhteys / Virhetilanteita

VIRHETILANTEITA

  • Mikäli virheilmoituksen edessä on sana Bank, on kyseessä pankin antama virheilmoitus.

  • Mikäli virheilmoituksen edessä on sana NetBaron, on kyseessä Netbaron®in antama virheilmoitus.

 

Pankkiyhteyttä muodostettaessa tulleita virheilmoituksia

Nordea

  • Mikäli varmennepyyntöä lähetettäessä tulee virheilmoitus ”Technical error”, on se pankin antama ilmoitus ja syy selviää pankista.

    • Virheilmoitus voi tulla mm. seuraavanlaisissa tapauksissa:

      • Sarjanumero on virheellinen tai puuttuu.

      • Matkapuhelimeen tullut varmenteen aktivointikoodi on syötetty väärin järjestelmään.

  • Mikäli varmennepyyntöä lähetettäessä tulee virheilmoitus, jossa mainitaan yrityksen nimi, tulee Yleinen nimi -kenttään kirjoittaa nimi juuri siinä muodossa kuin se virheilmoituksessa on ja yrittää varmennepyynnön lähettämistä uudelleen.

    • Suositeltavaa on, että nimessä ei ole ääkkösiä, koska ne voivat joissakin tapauksissa estää varmenteen aktivoimisen.

 

Maksuaineistoa lähetettäessä tulleita virheilmoituksia

  • ”FAILED, Content processing error. Download feedback”

  • ”NARR Sender is not authorized to send the specified file”

  • ”Agreement missing”

  • ”FAILED, Palvelutunnus puuttuu tai on virheellinen (BkPtyId)”

Voivat tarkoittaa SEPA-palvelutunnuksen puuttumista tai virheellisyyttä tai pankin sopimus ei ole voimassa. Virheilmoitukset voivat tarkoittaa myös pankista riippuen jotakin muuta, jota ei tässä mainita.

  • Virhe: K0XXX AWAIT COVER: Tilillä ei ole ollut saldoa, kun aineistoa on yritetty käsitellä pankin taholla. Aineiston käsittelyä yritetään pankin taholla uudelleen ja mikäli saldoa tuolloin on, aineisto etenee pankissa normaalisti.

 

Verkkolaskun lähetykseen liittyviä ongelmatilanteita

  • Operaattoreiden välisen sopimuksen puuttuminen voi aiheuttaa verkkolaskun perillemenon epäonnistumisen. Lähetettäessä ensimmäistä verkkolaskua uudelle vastaanottajalle, suosittelemme aina tarkistamaan vastaanottajalta laskun perillemeno.

  • Pankin palaute: Dublicate Invoice

    • Mikäli sama lasku lähetetään uudelleen ja pankkina on OP, pankki hylkää uudelleenlähetetyn laskun, lasku saa palautteen: Dublicate Invoice. Mikäli laskun tiedot ovat muuttuneet, esim. summa poikkeaa alkuperäisestä, ei hylkäämistä tapahdu.

    • Huom!  Mikäli laskun vastaanottajan operaattorina on Basware, lasku hylätään, mikäli laskunumeropäivä ja tyyppi ovat laskulla samat kuin aiemmin lähetetyssä laskussa.

 

SEPA-maksun lähettäminen BIC-koodilla kotimaan ulkopuolelle 

  • BIC-koodin lyhentäminen 3-merkkillä ulkomaan Euro-valuuttamaihin saattaa auttaa siinä tilanteessa, jossa maksu ei mene koko 11-merkkisenä läpi. Tämä johtuu siitä, että kaikissa euroa käyttävissä maissa olevat pankit eivät ole vielä ottaneet käyttöön SEPA:n mukaisia ATK-järjestelmiä ja BIC-koodin lyhentäminen ohjaa tilisiirrot kyseisen maan keskuspankin manuaaliseen käsittelyyn.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.