Asiakasluokat-välilehti

Asiakas voi kuulua useaan asiakasluokkaan, ja kuhunkin luokkaan voi sisältyä useita asiakkaita.
Asiakasrekisterin Asiakasluokat-välilehdellä voit liittää asiakkaan haluttuihin asiakasluokkiin. Toimintaperiaate on sama kuin yleisissä asetuksissa.
Yleisissä asetuksissa (Asetukset > Yleiset > Asiakas > Asiakasluokat) voit lisätä useita asiakkaita yhdelle asiakasluokalle kerralla.
Lisätietoa löytyy ohjeesta Yleiset asetukset Asiakas-välilehti.
Uuden asiakasluokan luominen
Voit luoda uuden asiakasluokan siirtymällä yleisiin asetuksiin (Asetukset > Yleiset > Asiakas > Asiakasluokat) ja valitsemalla uuden luokan luonnin.
Tallenna muutokset.
Voit poistaa asiakasluokan valitsemalla sen luettelosta ja valitsemalla Poista.
Asiakasluokkien liittäminen asiakkaalle
Kun asiakasluokkia on luotu ja ne näkyvät Asiakasluokat-listassa, voit liittää niitä valitulle asiakkaalle seuraavasti:
Valitse asiakasluokka Asiakasluokat-listasta.
Siirrä se Valitut-listaan (eli asiakkaalle kuuluvien luokkien listaan).
Siirron voi tehdä painikkeella (-->) tai kaksoisosoittamalla asiakasluokkaa. Vastaavasti voit poistaa asiakasluokan asiakkaalta siirtämällä sen takaisin toiseen listaan.
Valitut-listassa näkyvät kaikki asiakasluokat, joihin asiakas kuuluu.
Asiakasluokkien haku
Molempien listojen yläpuolella on Etsi-kenttä ja hakupainike, joiden avulla voit hakea asiakasluokkia nimellä.
Jos listassa on paljon rivejä, sen yläosaan ilmestyy sivunvaihtonuolet, joiden avulla voi liikkua sivulta toiselle.