Skip to main content
Skip table of contents

Asiakasluokat-välilehti

image-20250716-101339.png

Asiakas voi kuulua useaan asiakasluokkaan, ja kuhunkin luokkaan voi sisältyä useita asiakkaita.

Asiakasrekisterin Asiakasluokat-välilehdellä voit liittää asiakkaan haluttuihin asiakasluokkiin. Toimintaperiaate on sama kuin yleisissä asetuksissa.
Yleisissä asetuksissa (Asetukset > Yleiset > Asiakas > Asiakasluokat) voit lisätä useita asiakkaita yhdelle asiakasluokalle kerralla.

Lisätietoa löytyy ohjeesta Yleiset asetukset Asiakas-välilehti.

Uuden asiakasluokan luominen

Voit luoda uuden asiakasluokan siirtymällä yleisiin asetuksiin (Asetukset > Yleiset > Asiakas > Asiakasluokat) ja valitsemalla uuden luokan luonnin.
Tallenna muutokset.

Voit poistaa asiakasluokan valitsemalla sen luettelosta ja valitsemalla Poista.

Asiakasluokkien liittäminen asiakkaalle

Kun asiakasluokkia on luotu ja ne näkyvät Asiakasluokat-listassa, voit liittää niitä valitulle asiakkaalle seuraavasti:

  1. Valitse asiakasluokka Asiakasluokat-listasta.

  2. Siirrä se Valitut-listaan (eli asiakkaalle kuuluvien luokkien listaan).

Siirron voi tehdä painikkeella (-->) tai kaksoisosoittamalla asiakasluokkaa. Vastaavasti voit poistaa asiakasluokan asiakkaalta siirtämällä sen takaisin toiseen listaan.

Valitut-listassa näkyvät kaikki asiakasluokat, joihin asiakas kuuluu.

Asiakasluokkien haku

Molempien listojen yläpuolella on Etsi-kenttä ja hakupainike, joiden avulla voit hakea asiakasluokkia nimellä.

Jos listassa on paljon rivejä, sen yläosaan ilmestyy sivunvaihtonuolet, joiden avulla voi liikkua sivulta toiselle.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.