Skip to main content
Skip table of contents

Kontakti


Kontakti-sovellus soveltuu mm. myynnin, markkinoinnin ja viestinnän yhteydenottojen hallintaan. Tiedot voivat olla henkilökohtaisia tai organisaation yhteisiä.

  • Erilaista tietoa voidaan rekisteröidä keskustelun sisällöstä, toimenpiteistä, käytetystä ajasta, seuraavan yhteydenoton ajankohdasta jne.

  • Suosittelemme muodostamaan jokaisesta yhteydenotosta oman kontaktitapahtuman. Tämä helpottaa seurantaa ja raportointia, koska analysointi voidaan tehdä nopeasti esim. yhteydenottojen määrästä, henkilöistä, ajankohdista jne.

  • Kontakti voidaan myös merkata postituslistalle, jolloin voidaan esim. tulostaa osoitetarrat halutuille asiakkaille.


Tehtävälista

image-20250819-083558.png

  • Tehtävälistalle pääsee klikkamalla sovellusvalikosta Kontakti.

    • Henkilökohtaiset ilmoittaa käyttäjän henkilökohtaisiksi määrittelemien kontaktien määrän.

      • Kontaktit nousevat tehtävälistalle Seuraava-päivämäärän mukaan.

      • Mikäli Henkilökohtainen -valinta on lisätty kontaktille, se näkyy vain henkilökohtaisten kontaktien listalla. Ilman tätä valintaa se näkyy myös organisaatiokohtaisissa yhteydenotoissa.

    • Organisaatio ilmoittaa koko organisaation käyttäjien yhteydenottojen määrät, ellei kontaktikohtaisesti ole aktivoitu "henkilökohtainen" -valintaa, jolloin kontakti näkyy vain henkilökohtaisella listalla.

      • Postituslistalla ilmoittaa organisaatiokohtaisesti postituslistalla olevien kontaktien määrän.

    • Tehtävälistalta pääsee porautumaan suoraan näkymään, johon on listattu valinnan mukaan esimerkiksi tämän päivän organisaatiokohtaiset yhteydenotot.

    • Tehtävälista laskee määrät ryhmittämällä ne asiakkaittain.

  • Myöhässä -kohdassa näkyy niiden kontaktien määrä, joiden seuraava päivämäärä on mennyt.

  • Vastuuhenkilö -kohdassa näkyy niiden kontaktien määrä, joissa vastuuhenkilöä ei ole määritetty. Oletuksena kontaktille Yhteydenottajaksi tulee kirjautunut käyttäjä, mutta vastuuhenkilö on määritettävä erikseen.



Kontaktilta yhteydet muihin sovelluksiin

  • Kontaktista voi luoda tarjouksen, myyntitilauksen ja kalenterimerkinnän Sovellukset-valikon kautta.

    • Valikossa näkyvät sovellukset, joihin organisaatiolla ja käyttäjällä on oikeus.

    • Siirryttäessä kontaktilta laskulle asiakkaan tiedot siirtyvät, mikäli kontaktilla ollut asiakas on tallennettu asiakasrekisteriin. Kontakti ja lasku linkittyvät Linkit-valikon kautta. Asiakastiedot siirtyvät myös suoraan tarjoukselle ja myyntitilaukselle.

    • Paluu muista sovelluksista kontaktille onnistuu valikkorivin Takaisin-painikkeesta X.

    • Ohjeen lopussa on taulukko, jossa listataan, mitä tietoja siirtyy kontaktilta toiseen sovellukseen.

 

Kontaktilta kalenterimerkinnän tai -varauksen tekeminen

Kontaktilta voi tehdä kalenterivarauksen tai -merkinnnän kahdella tavalla.

Keskustelu-välilehdellä voi aktivoida valinnan "Luo uusi kalenterimerkintä" tai "varaus". Tallennuksen yhteydessä luodaan automaattisesti oletusarvoilla kalenterimerkintä. Kalenterimerkinnästä syntyy linkki Linkit-valikkoon, josta merkintää voi muuttaa tarvittaessa.

  • Oletuksena merkintä tallentuu kirjautuneen käyttäjän kalenteriin, mutta tapahtuma voidaan siirtää toiseen kalenteriin.

  • Oletuskellonajaksi tulee kuluva hetki (pyöristettynä täyteen 5 minuuttiin) ja tapahtuman kesto on 30 minuuttia. Aikatietoja voi muuttaa merkinnällä.

  • Merkinnän Otsikko-kenttään tulee valitun asiakkaan nimi.

  • Aihe-kentästä viedään teksti kalenterin Merkintä-kenttään.

image-20250819-100428.png

  • Kalenterimerkintä voidaan luoda myös Sovellukset-valikon kautta, jolloin merkinnälle siirtyy hieman eri tavalla tietoja.

    • Siirrytään Sovellukset-valikkoon ja valitaan Kalenteri.

  • Järjestelmä kysyy luodaanko Merkintä vai Varaus. Klikataan haluttua valintaa.

image-20250819-100603.png
  • Kontaktilta siirrytään automaattisesti kalenteritapahtumalle.

    • Kellonajaksi tulee kuluva hetki (pyöristettynä täyteen 5 minuuttiin) ja tapahtuman kesto on 1 tunti.

    • Otsikko-kenttään ei viedä tietoa, vaan se määritellään kalenteritapahtumalla.

    • Merkintä-kenttään tulee teksti kontaktin Toimenpiteet-kentästä. Jos kontaktille on valittu asiakas, tuodaan asiakkaan nimi, puhelinnumerot, sähköpostiosoite ja osoitetiedot merkintä-kenttään.

    • Kalenterin asiakas-välilehdelle viedään asiakkaan tiedot. Jos kontaktin asiakas löytyy rekisteristä, asiakas poimitaan myös kalenterille rekisteristä.

    • Kalenterimerkintä tulee tallentaa erikseen; automaattitallennusta ei tapahdu.

    • Paluu kalenterin varausnäkymästä kontaktille onnistuu Takaisin-painikkeesta X.

 

Siirryttäessä sovellusvalikon kautta toiseen sovellukseen > vietävät tiedot kontaktilta

Huom. Linkit eivät kopioidu siirryttäessä toiseen sovellukseen.

Sovellus

Tapahtuma

Lasku/Kassa

Vie asiakastiedot

Ostolasku

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Tarjous

Vie asiakastiedot

Myyntitilaus

Vie asiakastiedot

Ostotilaus

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Tarjouspyyntö

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Ostoehdotus

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Rahti

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Projekti

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Huolto

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Tuotanto

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Kalenteri

Vie asiakastiedot
Myös Merkintä-kenttään siirtyy asiakastiedot

Kello

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Palkka

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Matka

Ei tee uutta, siirtyy Etsi-näkymään

Viesti

Vie vastaanottajan

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.