Ohjeet-välilehti
Ohjeet-välilehti
Ohjeet-välilehdellä näkyvät työajan laskutukseen liittyvät ohjeet, jotka on lisätty joko käsin tai tuotu valitun asiakkaan tiedoista. Kun asiakas valitaan asiakasrekisteristä, ja asiakkaan tiedoissa on tallennettu ohjeita, ne tuodaan automaattisesti tapahtumalle. Asiakkaalle ohjeet kirjataan asiakasrekisterissä Oletukset-välilehdellä. Mobiilikellolta ei voi lisätä ohjeita asiakasrekisteriin, käsin lisätyt ohjeet koskevat vain kyseistä laskutustapahtumaa.
Työajan laskutustapahtumalla ohjeita voi muokata tai lisätä tarvittaessa.

Huomioitavaa:
Jos ohjeita poistetaan KelloAppissa, ne poistuvat myös laskutustapahtumalta. Jos haluat säilyttää vanhat tiedot, lisää uudet ohjeet olemassa olevan tekstin jatkoksi.
Ohjeet eivät tallennu asiakasrekisteriin, vaan ne koskevat vain kyseistä laskutustapahtumaa.
Jos laskutustapahtumalle vaihdetaan asiakas napsauttamalla poimintapainiketta tai lisäämällä tai vaihtamalla työnumeroa, jolle on määritetty asiakastiedot, ohjelma tarkistaa Ohjeet-välilehdelle kirjatut tiedot. Jos valitulla asiakkaalla on kirjattuja tietoja, ohjelma kysyy, miten toimitaan:
Älä tee mitään → Ohjeisiin kirjatut tiedot säilyvät ennallaan. Tämä on hyvä valinta, jos asiakaskohtaisia ohjeita ei käytetä, vaan tapahtumalle on käsin kirjattu tietoja, jotka koskevat tätä laskutustapahtumaa.
Korvaa nykyiset ohjeet → Aikaisemmin kirjatut ohjeet tai edellisen asiakkaan ohjeet tyhjennetään ja tilalle tuodaan valitun asiakkaan ohjeet.
Lisää nykyisten ohjeiden loppuun → Aikaisemmin kirjatut ohjeet säilytetään, ja valitun asiakkaan tiedot lisätään näiden jatkoksi.
Työtehtävät-välilehdellä näkyvät työn osalta kirjatut toimitus- ja kuljetusohjeet, mikäli kenttiin on merkitty ohjeita. Jos ohjeita ei ole, kenttiä ei näytetä tässä näkymässä.
