Skip to main content
Skip table of contents

Palkanlaskennan käyttöönotto

HUOM! Ohje on työnalla ja kesken

Tässä ohjeessa on pikalistaus toimista, jotka tulee tehdä palkanlaskennan käyttöönottoa varten.

  1. Verohallinnon varmenteiden tilaaminen ja syöttäminen ohjelmaan. |Ohje|

  2. Eläkevakuutuksen tallentaminen |Ohje|

  3. Tapaturmavakuutuksen tallentaminen |Ohje|

  4. Keskituntiansion laskentaryhmien perustaminen ja näiden asetukset |Ohje|

  5. Ammattiliittojen perustaminen |Ohje|

  6. Palkansaajien perustaminen |Ohje|

Palkansaajien perustaminen

Luo palkansaajat joko käsin tai tuo ne toisesta järjestelmästä CSV-tiedoston avulla.

Kun palkansaajat tuodaan CSV-tiedostosta, voidaan osa palkansaajien asetukista tuoda samalla.

  1. Palkanlaskennan yleiset asetukset |Ohje|

  2. Palkansaajien asetuksien asettaminen |Ohje|

Palkansaajien asetuksien asettaminen

Syötetään palkansaajille asetukset palkanlaskentaa ja tulorekisteri-ilmoituksia varten

Siirrytään palkansaajan asetuksissa Henkilöstö-välilehdelle

Yleiset-välilehti
- Eläkevakuutusta
- Tapaturmavakuutusmaksu % (voi olla myös 0)

Työsopimukset-välilehti
Luodaan palkansaajalle työsopimus ja sille vähintään seuraavat tiedot:
- Alkupäivä
- Ammattiluokitus

Tulorekisteri-välilehti
Asetetaan tarvittaessa mm.
- Palkkausperuste
- Ilmoitettava eläkevakuutus (jos tarvitsee ilmoittaa eläkevakuutus joksikin muuksi)
- Vakuuttamisen poikkeustilanteet

  1. Palkkavuoden alkusaldojen syöttäminen palkansaajille, jos palkanlaskenta aloitetaan kesken vuoden |Ohje|

  2. Verokorttien nouto Verohallinnosta. |Ohje|
    Huom! Jos palkanlaskenta aloitetaan kesken vuoden, tulee ennen verokorttien noutoa syöttää palkanlaskennan alkusaldot. |Ohje|

  3. Tulorekisterin asetukset |Ohje|

  4. Vuosilomalaskennan käyttöönotto |Ohje|

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.